Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag29.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Daniel Ek Årets branschpersonlighet

Publicerad: 10 Maj 2012, 10:24

Daniel Ek.

Foto: Pressbild.

Spotifygrundaren Daniel Ek utsågs till Årets branschpersonlighet på Stockholm Media Week i dag. Han kunde dock inte ta emot priset själv då han befinner sig i USA för att frälsa landet.


Ämnen i artikeln:

Daniel EkSpotifyStockholm Media Week 2012

– Jag måste ta  be om ursäkt för att Daniel Ek inte kan ta emot priset, men han befinner sig i USA för att sprida budskapet om Spotify, säger en talesperson för Spotify.

Han går in på att han tycker att det är otroligt att Spotify inte ens existerade för fyra år sedan:

– Spotify är idag det ledande varumärket för att kunna kommunicera med musikanvändare över hela världen. Jag ser verkligen fram emot vad som ska ske under de kommande fyra åren, säger Spotifys talesperson.

Då moderatorn Sara Rosengren frågar hur det går för Spotify i USA blir svaret:

– Sverige är ofta tidigt ute när det gäller ny teknik, men vi har haft en fenomenal utveckling i USA och partners som Facebook och Coca-Cola är väldigt intresserade av att jobba med oss, säger Spotifys talesperson.

I  juryn satt Fredrik Thambert, Resumé, Hanna Dunér från Svenska  Dagbladet, pr-konsulten Micael Bindefeld, Madeleine Östlund från Dagens  Media och Rolf van den Brink  från Dagens Industri.

Förra årets branschpersonlighet var Svenska Dagbladets chefredaktör Lena K Samuelsson.

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.