Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag10.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

De är först ut i TV4s programmatic-satsning

Publicerad: 24 Februari 2016, 09:01

TV4 satsar på att erbjuda digitala lösningar

Foto: Andreas Elgstrand

Snart drar testkörningen av Bonnierbolagens videoannonserbjudande igång. Först ut är Amnet som ska börja köra kampanjer för resebolaget Ving.


Ämnen i artikeln:

TV4 PlayTV4-GruppenReklam

Erbjudandet är en vidareutveckling av Woo som lanserades 2015och är Bonnierbolagens videoannonserbjudnande. Där ingår nu TV4 Play, Expressen TV:s, DN TV:s och DI Plays online video-lager.

– Det är väldigt roligt att vara först ut med att köpa programmatiskt av TV4-Gruppen, då TV4 är en viktig partner för oss. Nu när TV4 Play är med kan vi köpa räckvidd instream på riktigt och Ving är först ut, skriver Annie Milesson, Commercial Manager på Amnet i ett pressmeddelande.

Det blir en Private Market Place-lösning (PMP) där avtalskunder erbjuds tillgång till hela Woo:s innehåll. Genom att göra det möjligt att köpa det programmatiskt vill TV4 bädda för en bättre kontroll för annonsörerna.

– Genom vårt programmatiska erbjudande och Woo Manager bygger vi ett mycket starkt automatiserat erbjudande för framtiden som är anpassat för både mediebyråer, direktköpande kunder och specialiserade digitalbyråer, skriver Mikael Ekelöf, tf digital affärschef och affärstödschef TV4-Gruppen.

Ämnen i artikeln:

TV4 PlayTV4-GruppenReklam

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.