Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

De blir Bonniers nya stjärnduo

Publicerad: 21 januari 2009, 13:08

Carats förra printchef Louise Fallenius och tidningsentreprenören Carina Nunstedt startar Bonnier Creative, en ny affärsenhet som ska utveckla affärerna kring Bonnier Tidskrifters samtliga titlar. – Både i Sverige och internationellt finns en väldigt stark trend att magasin mer och mer blir varumärken, där tidningen är en av många saker man ägnar sig åt, säger Carina Nunstedt, som får titeln creative editorial director.


Ämnen i artikeln:

Carina NunstedtBonnier Tidskrifter

Carina Nunstedt och Louise Fallenius.

I ett pressmeddelande beskrivs Bonnier Creative som ett produktionsbolag som ska skapa nya affärer och utveckla nya lönsamma koncept för både annonsörerna och förlagets varumärken:
–  I USA pratar man om ”magabrands” som en förlängning av magazines. Det är en oerhört spännande utveckling, säger Carina Nunstedt.

Louise Fallenius blir "creative sales director". Hon ser ett ökat behov av ”fördjupad kontakt” med annonsörerna, inte minst nu när tiderna blir sämre.
– Vi ska erbjuda annonsörerna helt nya skräddarsydda och mätbara lösningar. Creative kommer också att skapa helt nya varumärken, säger hon.

Peter Willebrand

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.