Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

De ger ut ny ungdomstidning

Publicerad: 29 oktober 2014, 15:45

Tjejduon Anna Sandahl och Karolina Hjertonsson drar igång en livsstilstidning för unga – Bobo. Tidningen produceras i samarbete med unga reportrar och budskapet är att våga vara sig själv. Det första numret kommer under januari.


– Det här ska bli otroligt spännande Bobo blir en tidning för alla nyfikna och medvetna tjejer och killar som vill gå sin egen väg. En tidning som görs med humor och värme, fri från fördomar och stereotyper, säger Anna Sandahl, chefredaktör i en kommentar.

Bobo ska ges ut i både tryckt och digital form och får även stark närvaro i sociala medier – man drar ingång sajten hejbobo.se som blir en plattform med nyheter, bloggar, vloggar, musik och filmklipp.

– Vi kommer att gå kändisarna inpå huden, möta vloggare och grilla politiker. Pyssla, testa appar, smita in bakom kulisserna på tv och radio och ställa udda frågor, säger Karolina Hjertonsson, redaktör i en kommentar.

Duon har tidigare jobbat med en rad internationella barn- och ungdomstidningar och böcker.

Förlaget Mediavänner i Helsingborg ska ge ut Bobo och får därmed sin första titel som riktar sig till unga - förlaget har idag varumärken som Magasin Måltid, Restaurangvärlden och Magasinet Skåne.

– Mediavänner har en ambition att jobba med varumärken som verkligen gör skillnad, och därför känns idén med Bobo helt rätt, säger BG Nilensjö, vd för Mediavänner i en kommentar.

Bobo ska säljas i butiker och via prenumerationer – den ges ut 11 gånger per år.

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.