Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Media

De gör ny webb-tv-serie om entreprenörer

Publicerad: 11 September 2015, 11:57

Bild ur den nya serien "Entreprenörerna".

"Entreprenörerna" är namnet på en ny webb-tv-serie som sätter företagsbyggandet i fokus. Bakom produktionen står Founders Alliance, Anagram och PlayAd. Avsnitten har premiär hos Veckans Affärer.


Ämnen i artikeln:

Veckans AffärerAnagramPlayAd Media Group

I fem avsnitt kommer tittarna att få möta framgångsrika entreprenörer som lyckats bygga något av sin dröm. I premiären möter vi Sally Voltaire som har gjort succé med sitt matvarumärke och restaurang.
– I Founders Alliances arbete vill vi främja skapandet av fler framgångsrika entreprenörsbolag och för att inympa entreprenörsanda i samhället så krävs det att rätt bild av entreprenörer framställs. Det är därför vi har valt att göra den här serien, säger Niclas Carlsson grundare och vd på Founders Alliance i en kommentar.

Entreprenörerna kommer att visas först på VA.se och därefter kommer övriga publicister i PlayAds Youplay-nätverk att kunna visa den.
– Syftet med vårt samarbete kring webb-tv-serien 'Entreprenörerna' är att skapa ett case där vi arbetar strategiskt med en webb-tv-produktion, här i en trepartskonstellation. Vårt fokus är att generera trafik och öka konvertering med en cross-promotion strategi, enligt Sabinije von Gaffke, redaktionschef på PlayAd.

För Veckans Affärer passar innehållet in i den redaktionella profilen där entreprenörskap är ett stort fokus.
– I Veckans Affärer och på VA.se vill vi inspirera alla såväl nya som gamla entreprenörer genom att lyfta fram alla de fantastiska framgångscase och personer vi har i Sverige. Här är dokumentärserien Entreprenörerna en perfekt pusselbit både till innehåll och format, säger Per Olof Lindsten, redaktör och digitalchef, i en kommentar.

Fredrik Thambert


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.