Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Media

De kan bli årets branschperson

Publicerad: 7 Maj 2015, 07:22

Alexander Bard, Gunilla Herlitz, Hannah Widell, Amanda Schulman, Patrik Sandberg och Vigor Sörman kan alla bli Årets Branschpersonlighet.

Förra året vann Sigge Eklund priset på Stockholm Media Week. Nu presenteras de nominerade i kategorin Årets Branschpersonlighet i StockholmMediaAward 2015.


Ämnen i artikeln:

Alexander BardVigor SörmanStockholmMediaAwardGunilla HerlitzAmanda SchulmanHannah WidellPatrik SandbergStockholmMediaWeek

Vinnaren kommer att utses under mediebranschens årliga evenemang StockholmMediaWeek den 20-21 maj på China Teatern i Stockholm.  

De nominerade är:  

• Författaren, artisten, politikern och musikproducenten Alexander Bard.
Gunilla Herlitz som är affärsområdeschef för Bonnier News samt vd för Dagens Nyheter  Dagens industri och Expressen.
• Perfect Day Medias grundare Hannah Widell och Amanda Schulman
• Medieentreprenören Patrik Sandberg som är en av grundarna till Nyheter24.
Vigor Sörman grundare av Youtubenätverket Splay.

Kriterierna för tävlingen är att personerna: "Ska ha varit tongivande på den svenska mediemarknaden, väckt känslor och engagemang, varit nytänkande och innovativa samt flyttat fram positionerna för den svenska mediemarknaden."

Juryn som korar Årets Branschpersonlighet består av styrelsen för Sveriges Mediebyråers.

Tidigare vinnare

2005 Pelle Törnberg
2006 Stefan Persson
2007 Lars Adaktusson
2008 Jan Scherman
2009 Eva Hamilton
2010 Gunilla Herlitz
2011 Lena K Samuelsson
2012 Daniel Ek
2013 Thomas Mattsson
2014 Sigge Eklund

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.