Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag20.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

De kan bli Årets Branschpersonlighet

Publicerad: 12 Maj 2017, 08:35

Sara Rosengren, Peder Bonnier och Frida Boisen - tre av de nominerade till Årets Branschpersonlighet.

Här är de nominerade i kategorin Årets Branschpersonlighet i StockholmMediaAward 2017.


Ämnen i artikeln:

Sara RosengrenStockholm Media WeekPeder BonnierFrida BoisenStockholmMediaWeek

Vinnaren koras under StockholmMediaWeek på China Teatern i Stockholm den 17-18

Nominerade till Årets Branschpersonlighet 2017 är:

Frida Boisen, VP & Head of Digital, Bonnier Tidskrifter
Peder Bonnier, Vd & medgrundare KIT
Stefan Noble, Grundare Visual Art
Sara Rosengren, Professor i marknadsföring vid Handelshögskolan
Joachim Örnelid, Vd & grundare Mediamecca

Kriterierna i tävlingen, och gemensamt för de nominerade, är att de är personer som har varit tongivande på den svenska mediemarknaden, väckt känslor och engagemang, varit nytänkande och innovativa samt flyttat fram positionerna för den svenska mediemarknaden. Juryn som utser Årets Branschpersonlighet består av Sveriges Mediebyråers styrelse.

Tidigare vinnare i StockholmMediaAward, Årets Branschpersonlighet:

2016 Jan Helin
2015 Patrik Sandberg
2014 Sigge Eklund
2013 Thomas Mattsson
2012 Daniel Ek
2011 Lena K Samuelsson
2010 Gunilla Herlitz
2009 Eva Hamilton
2008 Jan Scherman
2007 Lars Adaktusson
2006 Stefan Persson
2005 Pelle Törnberg

StockholmMediaAward delas ut i fyra kategorier: Årets Branschpersonlighet, Årets Kampanj, Årets Annonsör och Årets Säljorganisation.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.