Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Media

De korar Årets Dagstidning

Publicerad: 28 November 2016, 09:14

Kerstin Brunnberg, Claes de Faire och Eva Hamilton är tre av de totalt 13 personer som sitter i juryn för 2017 års upplaga av branschorganisationen TU:s årliga tävling Årets Dagstidning.


Ämnen i artikeln:

TidningsutgivarnaÅrets dagstidning

Juryn är med och bestämmer vilka medier som ska vinna priser i Årets Dagstidnings sex olika prisklasser. Det är Årets Dagstidning – Helhetspriset, Årets Affär, Årets Idé, Årets Kampanj, Årets Redaktion och så årets nya pris Årets Ljud & Bild. Vinnarna presenteras på Berns Salonger i Stockholm den 4 april 2017.

Prisutdelningen föregås av en branschdag med en rad inhemska och utländska talare. All information om hela evenemanget Årets Dagstidning 2017 kommer att publiceras löpande på TU:s sajt.

Varje tävlingsklass har en egen jurygrupp. Denna grupp utser tre nominerade i varje tävlingsklass och en vinnare. Samtliga ledamöter ingår dessutom i juryn för Årets Dagstidning – Helhetspriset.

Helhetspriset:

- Kerstin Brunnberg, tidigare vd Sveriges Radio, ordförande
- Anders Ahlberg, tidigare publisher Kyrkans Tidning och chefredaktör Medievärlden
- Cecilia Beck-Friis, vd Rayvr
- Niclas Breimar, vd och rektor Poppius journalistskola
- Daniel Collin, vd mediebyrån MEC
- Unn Edberg, vice vd Chef, ordf Sveriges Tidskrifter
- Anders Eriksson, vd Sveriges Annonsörer
- Claes de Faire, Head of innovation, seniorkonsult på Novare
- Eva Hamilton, tidigare vd Sveriges Television
- Lena Larsson, vd BBGruppen, tidigare vd för Stampen Local Media
- Anna Rastner, digital programchef TV4
- Frippe Stenberg, varumärkesdirektör Scandic
- Frida Åberg, Client Service Director på mediebyrån PHD

Årets Redaktion och Årets Ljud & Bild (nytt!):

- Anders Ahlberg, tidigare publisher Kyrkans Tidning och chefredaktör Medievärlden, ordförande
- Niclas Breimar, vd och rektor Poppius journalistskola
- Unn Edberg, vice vd Chef, ordf Sveriges Tidskrifter
- Lena Larsson, vd BBGruppen, tidigare vd för Stampen Local Media

Årets Kampanj och Årets Affär:

- Anna Rastner, digital programchef TV4, ordförande
- Anders Eriksson, vd Sveriges Annonsörer
- Frippe Stenberg, varumärkesdirektör Scandic
- Frida Åberg, Client Service Director på mediebyrån PHD

Årets Idé:

- Cecilia Beck-Friis, vd Rayvr, ordförande
- Daniel Collin, vd mediebyrån MEC
- Claes de Faire, Head of innovation, seniorkonsult på Novare
- Eva Hamilton, tidigare vd Sveriges Television

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.