Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag29.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

De prisas för bästa branschgärning

Publicerad: 30 Maj 2017, 09:35

Joakim Arhammar och Pontus Staunstrup

Joakim Arhammar och Pontus Staunsrup får Swedish Content Agencies hederspris "Bästa branschgärning" för boken "Content marketing för alla"


Ämnen i artikeln:

Swedish Content AgenciesContent Marketng

Hederspriset "Bästa branschgärning" delas ut till en person, ett team eller en organisation som på något sätt verkat för att höja kvalitén inom content marketing på den svenska eller nordiska marknaden. Förra året tilldelades priset Mohamed Elmi på Mindvision för dennes konferens Super content marketing. I år går priset till Joakim Arhammar och Pontus Staunstrup för boken "Content marketing för alla".

– Joakim Arhammar och Pontus Staunstrup har lyckats skriva en bok om content marketing som är lätt att förstå och ger praktiska verktyg för alla. Inte minst hjälper den kommunikationsköparna att bli mer medvetna och kunniga inom området content marketing. Den svenska marknaden behöver en bok som denna, säger Maria Westman, styrelseordförande för Swedish Content Agencies och den som delar ut priset på Swedish Content Awards den 31 maj på Berns.

Joakim Arhammar arbetar som innehållsspecialist på kommunikationsbyrån Springtime och har arbetat med content marketing i tio år. Pontus Staunstrup i sin tur jobbar som digital strateg med ansvar för digitalt innehåll och sociala medier på PostNord.

Juryns motivering lyder:

"För att kunna göra bra content marketing behövs både kunskap och insikter samt metoder och verktyg för det löpande contentarbetet. Insamlingen av kunskap har historiskt sett främst gjorts från internationellt håll, till och med förra året, då en bok dök upp på den svenska marknaden. Den är till för alla, och ger på ett enkelt sätt en helhetsbild av content marketing. Du kan både som beställare och som producent få tips på hur du utvecklar och stärker din content marketing-satsning. Boken har också använts som kurslitteratur. Författarnas mål är att ge fler svenskar en grundkunskap om vad content marketing är, hur man kommer igång, hur man mäter värdet av arbetet och allt där emellan. Och det, plus lite till, har de lyckats med."

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.