Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag19.01.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

De täljer guld med pennkniv på Tiktok: ”Många förstår inte vad de missar”

Publicerad: 7 Juli 2020, 12:12

Timothy Collins är operativ chef på Creed Media.

Foto: Kom Karampelas & Press

Svenska Creed Media står bakom en av världens mest sedda Tiktok-kampanjer, och spår intäkter på 50 miljoner kronor för 2020. ”Många varumärken kan ta samma position på Tiktok, som Daniel Wellington gjorde på Instagram för åtta år sedan”, säger Timothy Collins, och berättar om strategin bakom framgången – och receptet för att bli viral på Tiktok.


Ämnen i artikeln:

TikTok

När låten Falling, med artisten Trevor Daniel, snabbt börjar växa i popularitet vid årskiftet har det gått ett år sedan den först släpptes. Nu når den plötsligt Billboard Hot 100,

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

TikTok

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.