Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Demme tar över Posterscope

Publicerad: 21 januari 2009, 08:48

Björn Demme tar över på Aegis-bolaget Posterscope. Raymond Emtemark anser att hans uppdrag är slutfört.


Björn Demme är ny vd på Posterscope.

– Mitt uppdrag när jag tog det här jobbet 2003 var att etablera bolaget i Norden. Nu är det färdigt och alla bolag visar bra resultat.

Björn Demme grundade Mediekompetens och har haft en rad olika uppdrag inom Aegis de senaste åren. Raymond Emtemark kommer att lämna bolaget någon gång i april. Men han har inget nytt jobb klart.
– Jag har en del idéer, men inget är officiellt. Men jag har bett min revisor väcka liv i mitt vilande aktiebolag.

Posterscope är specialist på att köpa utomhusreklam och är också Sveriges största köpare av mediet.
– Vår marknadsandel brukar ligga på mellan 20 och 40 procent i mediebyråbarometern.

Hur ser du på mediets framtid i det bistra annonsklimatet som kommer att råda den närmaste tiden?
– Jag tror att vi kan ta marknadsandelar, eftersom utomhus har blivit mer flexibelt. Dessutom är det säljdrivande på ett helt annat sätt en till exempel tv.

Tobias Rydergren

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.