Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag26.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

"Det behöver inte gå så illa"

Publicerad: 19 Augusti 2009, 14:38

Lär dig hantera drevet! Mediamaffian är namnet på den nya kvartett gamla medierävar som förmedlarföretaget Skillspartner saluför med payoffen Nu på din sida. Du köper hela paketet: Anders Gerdin, Erik Arnér, Margareta Lexius och Sverker Laestadius.


Ämnen i artikeln:

Anders Gerdin

The fab four of swedish pressträning har sett dagens ljus. Under namnet Mediamaffian presenteras Anders Gerdin, Erik Arnér, Margareta Lexius och Sverker Laestadius som det senaste tillskottet i föreläsarföretaget Skillspartners stall.

Under vinjetten: ”Vi hjälper dig att inte bli medias slagpåse!” beskrivs de fyras olika specialiteter med formuleringar som:

Erik Arnér: Erik visar hur man blir både beredd och orädd inför media.

Anders Gerdin: En fantastisk källa av historier och exempel från branschen.

Margareta Lexius: Hon känner kroppsspråkets villkor och uppträdandets enorma betydelse för hur ditt budskap tas emot.

Sverker Laestadius: Vet vilka strategier som passar vid olika tillfällen.

Skillpartner saluför, efter en beskrivning av hur idogt och kompromisslöst svenska journalister arbetar, Mediamaffians samlade förmåga i halvfeta versaler: DET BEHÖVER INTE GÅ SÅ ILLA!

Resume.se ringde till Skillpartners för att få ett pris på vad det kostar att anlita Mediamaffian. Bolagets säljare svarar med en motfråga:

– Till vilket syfte?

Vilket syfte som helst, vid företagspresentationer till exempel. Skiljer sig pris efter syfte?
–Nej, men det här är en ny grej som vi ska dra igång. Vi har inte hundra procent koll på var arvodena kommer att hamna. Jag får be att återkomma. Vi ska göra en första så kallade VIP-körning i betaversion inom kort. Sedan kommer det att rulla på.

Köper man alla i grupp eller kan man plocka ut någon av dem?
–Tanken är att man köper alla i grupp. Det handlar bland annat om hur man som företag ska agera mot media, som när man skickar pressreleaser och allting.

Det handlar alltså mer om kick-offer och företagsförläsningar, inte så mycket om att drilla enskilda företagsledare?
–Jo, det kommer nog att bli sånt också.

Vem har tagit initiativet att starta den här gruppen, ni eller dem?
–Vi har tagit initiativet.

Anders Gerdin var ju knuten till Weber Shandwick, ska han köra båda spåren?
–Det vet jag faktiskt inte.

Men det är inget som säger att han enbart ska jobba för er i sådana här frågor?
–Absolut inte.

Har de medietränat er?
– Nej, faktiskt inte.

Peter Willebrand

Ämnen i artikeln:

Anders Gerdin

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.