Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

”Det gäller att ha stora öron och liten mun”

Publicerad: 3 november 2011, 12:26

Anders Nicklasson tar över som ny vd för mediebyrån Market Broker. Samtidigt lanserar snart företaget nya planeringsverktyg Adwertz. – Det ligger i startgroparna, säger Ander Nicklasson till Resume.se.


Anders Nicklasson tillträdde tjänsten som vd för Market Borker redan i oktober men det är först man börjat kommunicera det externt.
– Det har fungerat utmärkt men det är som någon sa om att vara ny vd på ett företag: Det gäller att ha stora öron och liten mun, säger han.

Senast kommer Anders Nicklasson från en tjänst som vd för Svensk Musik TTS AB.
– Jag har jobbat med varumärken som vi har marknadsfört på nordisk basis.

Hur kommer det sig att du nu valt att ta över vd-posten på en mediebyrå?
– Tidigare studier och arbete samt att man brunnit, och haft ett intresse för, marknad och försäljning. Det känns naturligt att ta det här steget och kunna fördjupa mig i media och marknad.

Hur har de först månaderna varit?
– Det har fungerat utmärkt. Jag ser stora möjligheter i hur man ska bli tydligare i sitt erbjudande. Det gäller inte bara vår organisation.

Inom kort lanserar Market Broker sitt nya planeringsverktyg Adwertz, som framför allt riktar sig till personer på marknadsavdelningar.

– Det ligger i startgroparna. Inget datum är satt men det kommer att lanseras kring nyår.

Market Broker har i dag 8 anställda. Förra året omsatte företaget 51,5 miljoner kronor. Företaget ägs av familjen Hansen Elvestad via holdingbolaget Spilder Holding AS.

Christian Ström

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.