Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag28.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

”Det går bra nu”

Publicerad: 9 Mars 2012, 08:21

Nyanställda på Appelberg: Caroline Castoriano Gade, Art Director, Helena Eckelöv, redovisningsekonom, Linnéa Pontvik, webbredaktör, Sebastian Plengier Ehrnfelt, webbredaktör, Niklas Boman, webbredaktör, Carola Ålstig, projektledare/redaktör, Eriq Agélii

Det går bra för många kundtidningsföretag. Tidigare i veckan rapporterade Resumé om Spoons köp av Tidningskompaniet för 80-100 miljoner kronor. Nu upplever Appelberg, som rekryterat ny designchef och nio andra personer, ett uppsving.


Ämnen i artikeln:

TidningskompanietAppelbergSpoon

OTW och Spoon, med nyinköpta Tidningskompaniet, är de stora höjdarna i branschen. Appelberg skickar i dag ut ett prssmeddelande om att man har medvind.

– I höstas undrade vi vart konjunkturen var på väg  2012 och var beredda på en stagnation. Men utvecklingen har glädjande  nog varit den motsatta, säger Calle Ericsson, vd på Appelberg.

Sedan oktober har Appelberg fått in kunder som Apoteksgruppen, Atlas Copco CR, EU-kommissionen, Ovako,  Qbranch, SIS, Skoda och SOS Alarm. Uppdragen omfattar produktion av  kundtidningar, interntidningar, webbplatser, webb-tv, årsredovisningar,  nyhetsbrev, sociala medier och surfplattor.

De nya uppdragen har lett till tio rekryteringar, däribland Jan Sturestig som blir ny designchef. Han  kommer närmast från en tjänst som Senior Art  Director på JG Communication och börjar på Appelberg den 1 maj.

– Den viktigaste framgångsfaktorn för en byrå som  Appelberg är bra medarbetare. Med de förstärkningar som vi nu gör tror  vi att 2012 blir det bästa året för oss på väldigt länge, säger Calle  Ericsson.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.