Media
”Det går bra nu”
Publicerad: 9 mars 2012, 08:21
Nyanställda på Appelberg: Caroline Castoriano Gade, Art Director, Helena Eckelöv, redovisningsekonom, Linnéa Pontvik, webbredaktör, Sebastian Plengier Ehrnfelt, webbredaktör, Niklas Boman, webbredaktör, Carola Ålstig, projektledare/redaktör, Eriq Agélii
Det går bra för många kundtidningsföretag. Tidigare i veckan rapporterade Resumé om Spoons köp av Tidningskompaniet för 80-100 miljoner kronor. Nu upplever Appelberg, som rekryterat ny designchef och nio andra personer, ett uppsving.
MH
Magnus Helander
OTW och Spoon, med nyinköpta Tidningskompaniet, är de stora höjdarna i branschen. Appelberg skickar i dag ut ett prssmeddelande om att man har medvind.
– I höstas undrade vi vart konjunkturen var på väg 2012 och var beredda på en stagnation. Men utvecklingen har glädjande nog varit den motsatta, säger Calle Ericsson, vd på Appelberg.
Sedan oktober har Appelberg fått in kunder som Apoteksgruppen, Atlas Copco CR, EU-kommissionen, Ovako, Qbranch, SIS, Skoda och SOS Alarm. Uppdragen omfattar produktion av kundtidningar, interntidningar, webbplatser, webb-tv, årsredovisningar, nyhetsbrev, sociala medier och surfplattor.
De nya uppdragen har lett till tio rekryteringar, däribland Jan Sturestig som blir ny designchef. Han kommer närmast från en tjänst som Senior Art Director på JG Communication och börjar på Appelberg den 1 maj.
– Den viktigaste framgångsfaktorn för en byrå som Appelberg är bra medarbetare. Med de förstärkningar som vi nu gör tror vi att 2012 blir det bästa året för oss på väldigt länge, säger Calle Ericsson.