Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

måndag17.05.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

”Det har gått över förväntan”

Publicerad: 6 december 2011, 08:46

Matthias Sånemyr, marknads- och försäljningschef 08Mälardalen.

Annonspaketet 08Mälardalen har öppnat starkt. – Det har gått över förväntan, säger 08Mälardalens marknads- och försäljningschef Matthias Sånemyr.


Ämnen i artikeln:

08Mälardalen

I mars meddelade annonspaketen Mälardalspaketet och Stockholmspaketet  att de går ihop, och den 1 september lanseras det nya namnet 08  Mälardalen.

Matthias Sånemyr är mycket nöjd med starten och han berömmer nya säljchefen David Balsam från DN.

Under årets sista kvartal har annonspaketet haft samma utfall som  motsvarande kvartal 2010 om man räknar ihop Stockholmspaketet och  Mälardalspaketet, trots att Stockholmspaketet under 2010 även  innehöll Stockholm City.

– Vi har ökat antalet annonsörer under hösten. Tittar vi på branscher så går detaljhandeln riktigt bra, men starkast just nu är nog motor, där teamet på DN-Expressen gör ett riktigt bra jobb, säger Sånemyr.

– Vi ser heller ingen nedgång på grund av konjunkturen, så det är med tillförsikt vi ser fram mot 2012. Det i kombination med nya paketlösningar under året tror vi kommer lyfta 08Mälardalen än mer.

När nyheten om 08 Mälardalen presenterades gick man ut med en målomsättning på 200 miljoner kronor på några års sikt.

I  08 Mälardalen ingår Expressen, Dagens Nyheter, Uppsala Nya tidning,  Eskilstuna Kuriren, Nerikes Allehanda och Vestmanlands Läns Tidning.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

08Mälardalen

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.