Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag06.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

"Det känns galet bra"

Publicerad: 9 Maj 2012, 12:45

Lotta Cederbom, försäljningsdirektör Aller Media.

Foto: Jan Berkö.

Aller Media vann priset Årets säljorganisation på Stockholm Media Week i dag. Försäljningsdirektören Lotta Cederbom jublade. – Vi har jobbat hårt för att bli mer kundorienterade. Det här känns galet bra, säger hon till Resume.se.


Juryn menade att Aller Media – trots att de är "gammelmedia" – ständigt är på tårna och lyssnar på kundens behov på ett mycket framgångsrikt sätt.

Lotta Cederbom, med en bakgrund i mediebyråbranschen, kom in som försäljningsdirektör på Aller Media för två och ett halvt år sedan, och började med att intervjua kunderna för att möta deras behov. På så sätt inleddes en helt ny satsning som burit frukt.

– Vi har gjort en lång förflyttningsresa och blivit mycklet bättre på att lyssna på kunden. Det har varit en stor utmaning med alla 600 personer som jobbar på Aller men det har gått jättebra och det här priset är ett kvitto på det, säger Lotta Cederbom.

Aller Media har cirka 11 000 kunder.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.