Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

"Det mäktigaste jag varit med om"

Publicerad: 12 maj 2011, 13:32

Nikes marknadschef Ninni Lindertz kammade hem King Magazines titel som årets makthavare inom svenskt herrmode. – Tillsammans har vi tänjt på alla branschens gränser och idag landat på första platsen som mäktigast i mode-Sverige, säger hon i ett pressmeddelande.


Ämnen i artikeln:

Ninni LindertzKing MagazinePer Nilsson

Ninni Lindertz.

I år är det femårsjubileum för King Magazines lista över de 100 mäktigaste inom svenskt herrmode.

– I en tid när träning i allmänhet och löpning i synnerhet inte längre är en trend utan i allra högsta grad modet framför andra, så syns en aktör mest – och detta inte minst på personer som influerar och tagit kläderna och skorna från spåret till gatan. Ninni Lindertz är nyckelpersonen bakom varumärkets imponerande position idag, säger Per Nilsson, chefredaktör på King, och fortsätter:

– Detta är det mäktigaste jag varit med om. Nike är världens bästa arbetsplats och jag är otroligt stolt och glad över utmärkelsen. Min målsättning när jag började jobba i Sverige-teamet var att på ett oväntat och utmanande sätt möta konsumenterna på vår lokala marknad. Tillsammans har vi tänjt på alla branschens gränser, maxat energi och kreativitet i våra kampanjer och idag landat på första platsen som mäktigast i mode-Sverige, säger Ninni Lindertz, i ett pressmeddelande.

Malin Carlehäll

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.