Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Di hämtar chef från IDG till nytt affärsområde

Publicerad: 23 januari 2013, 12:43

Fredric Holmgren

I april blir Fredric Holmgren chef för Di Tema&Konferens. Han kommer närmast från IDG där han haft rollen som chef för IDG Solutions. Han har ett förflutet på Management Events och Mediaplanet.


Ämnen i artikeln:

Dagens Industri

Med det nya affärsområdet är Dagens industri organiserat i tre olika   affärsområden; Di Annonsförsäljning, Di Prenumerationsförsäljning och Di   Tema & Konferens. Inom det nya affärsområdet kommer Di Gasell, Di   Temakonferenser, DiY samt skräddarsydda affärslösningar att placeras.

– Det känns otroligt spännande att få möjlighet att arbeta med ett så starkt och omtyckt varumärke som Dagens industri. Det blir även en rolig utmaning att tillsammans med många duktiga medarbetare fortsätta att utveckla nya relevanta tjänster och produkter för våra läsare och annonsörer, säger Fredric Holmgren.

Produkterna kommer att utvecklas i nära samarbete med redaktion och kommer säljas i form av både nya prenumerationslösningar och rena sponsor- och  annonsaffärer. Sölvi Torvik kommer inom den nya enheten fortsatt att  vara chef för Di Gasell och Di Temakonferenser och rapportera till  Fredric Holmgren.

– Det här ger oss möjlighet att ytterligare satsa på utveckling av tjänster och affärer som bygger på Di läsares specifika intresseområden. Vi kommer succesivt utveckla fler nischade produkter för att öka nyttan för våra läsare och annonsörer, säger Henrik Stangel, vd Dagens industri.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Dagens Industri

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.