Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Media
Publicerad: 25 juni 2013, 08:21
Nya mobilsajten.
Dagens Industri lanserar, med premiär i dag, en ny version av di.se för mobilen.
Nu lanserar Dagens Industri en ny mobilanpassad sajt som är en version av di.se.
Under sommaren och hösten ska mobilsajten fyllas med fler funktioner och tjänster som bland annat Börssnack, som är en populär funktion på den faktsika sajten. Nya sajten innebär även att användaren kommer att kunna anpassa den efter egna personliga intressen och till exempel bevaka en person, ett bolag eller ämne tidningen skriver om.
– Med en sajt bättre anpassad för de små skärmarna är jag övertygad om att besöksfrekvens och sidkonsumtion hos mobilsurfarna ökar. Di.se är idag en av Sveriges största mediesajter, men vi är inte en bred nyhetstjänst så jag har inget behov av en större räckvidd, utan jobbar istället för att den ekonomiintresserade målgrupp vi har kommer till sajten oftare och läser mer under sina besök, säger säger Klas Granström, DI:s redaktionschef för digitala medier till Resumé.
Även prenumenrater kommer att ha tillgång till papperstidningens unika innehåll via sitt Di-konto. Annonser kommer att bli specialanpassade för mobilskärmar.
– Annonsörerna får nu möjligheten att köpa gräddan av di.se:s målgrupp, de som är så engagerade att de också surfar efter ekonominyheter via sina mobiler. Vi kommer att sälja mobilsajten tillsammans med desktopsajten, men även separat. Mycket snart kommer det för marknaden helt nya format och andra möjligheter för annonsörerna på mobila di.se, säger Klas Granström.
Den mobilanpassade sajten gjordeds i samarbete med konsultbyårn Monterosa. Byrån kommer att fortsätta samarbeta med tidningen för att skapa en ny app och även för att göra förändringar på desktop-sajten.
Monterrosa samarbetar med andra kunder som Samsung, Systembolaget, Volvo, Kanal 5 Play, Google, IKANO Bank American Express, Mercedes Benz och många fler.
Alexandra Barganowski