Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag29.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

DI:s rival blir också rosa

Publicerad: 4 April 2013, 08:09

Ettan på nya SvD Näringsliv.

Dagens Industri får färgmässig konkurrens. Nästa vecka kommer nya SvD ut – med näringslivsbilagan på rosa papper. – Vi får väl känna oss lite smickrade, säger DI:s chefredaktör Peter Fellman till Resumé.


Ämnen i artikeln:

Björn HygstedtPeter FellmanSvD NäringslivSVDDagens Industri

I dag släppte SvD bilder på nydesignade papperstidningen som har premiär nästa vecka.

Det mest anmärkningsvärda är att SvD Näringsliv får rosa papper – precis som rivalen Dagens Industri.

– Rosa är en klassisk näringslivsfärg, vi har kört rosa på nätet och vill vara konsekventa fullt ut. Vi hade även rosa ekonomisidor i början på 90-talet, säger SvD:s informationschef Björn Hygstedt.

Hur tror du att DI reagerar?
– Vi tror inte att de tycker att det är någon större grej.

DI har under en tid känt till SvD:s rosa planer.

– SvD är ju en bra morgontidning med en bra ekonomisektion. Men vill man tydligare berätta att man är en egen tidning tror jag inte att det är färgen som gör det jobbet. Men om andra vill efterlikna oss så får de väl göra det, det är väl smickrande, säger Peter Fellman.

SvD på vardagarna kommer ut i två delar – huvudtidningen och affärsdelen.

–  SvD står för kvalitetsjournalistik. Vårt nya koncept bygger på hela  SvD, ett starkt varumärke i flera produkter. Genom att föra samman våra  kanaler på ett tydligare sätt blir det lättare för läsaren att ta del av  SvD när man vill – och hur man vill, säger SvD:s chefredaktör Lena K Samuelsson i ett pressmeddelande.

Som tidigare nämnts flyttar sporten in i näringslivsdelen.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.