Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag28.02.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

DI skapar branschsajter

Publicerad: 10 Mars 2014, 08:19

Henrik Stangel, vd på Dagens Industri.

Foto: Carina Jäderström.

Dagens Industri, DI, introducerar konceptet Di Agenda. Enkelt förklarat handlar det om en rad prenumererade undersajter till di.se. Satsningen inleds med tre editioner: Vård & Omsorg, Energi och Utrikeshandel.


Ämnen i artikeln:

Peter FellmanHenrik Stangel

– Vi har kapacitet att utöka vårt erbjudande till läsarna och därmed  även vår affärsmodell. Här är vår konferensverksamhet ett exempel, men  det handlar också om att utöka vår närvaro på nätet och ta betalt för  innehållet, säger DI:s vd Henrik Stangel i en kommentar.

Varje sektion kostar 2 500 kronor exklusive moms för en årsprenumeration oavsett andra DI-abonnemang.

Di  Agenda riktar sig till beslutsfattare och tanken är att fånga upp de  viktiga frågorna i en specifik bransch – detaljnivån blir på  branschtidningsnivå. Man ska bevaka alltifrån strukturella och  strategiska frågor till aktörerna och affärerna inom olika branscher.

–  På di.se finns de snabba nyheterna, i papperstidningen våra exklusiva  nyheter, analyser och kommentarer. Med Di Dimension gör vi fördjupande  nedslag. Nu går vi vidare och ger våra läsare fördjupning inom några  speciella branscher som vi kommer att utöka efter behov, säger Peter  Fellman i en kommentar.

Gunnar Wrede blir redaktör för samtliga Agenda-sektioner.
Han tar bland annat upp Tysklands stora omställning från kärnkraft.

–  Det kommer att påverka hela Europa och inte minst Sverige. Det har  förändrat hela energikartan. Vi kommer att bevaka hur branschens aktörer  och hur politikerna agerar kring detta, säger han i en kommentar.

Di Agendas skribenter blir Pekka Kääntä (Utrikeshandel), Mattias Lundbäck (Vård & Omsorg och Svenolof Karlsson (Energi).

Inloggning sker via ”Mitt Di” från di.se

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

Peter FellmanHenrik Stangel

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.