Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Media

DI Weekend i miljonutgåva - samlar it-kändisarna

Publicerad: 13 Oktober 2014, 13:51

Flera profiler ska locka potentiella prenumeranter till DI

Dagens industris helgmagasin DI Weekend trycker, för tredje gången, en upplaga om en miljon exemplar för att nå ut till potentiella prenumeranter. Första gången körde man en intervju med prinsessan Madeleine, andra gången näringslivsprofilen Percy Barnevik och nu har DI Weekend bland annat samlat it-profilerna från Dotcom-åren.


Ämnen i artikeln:

Prinsessan MadeleineAndreas JohanssonDI Weekend

- Vi har samlat it-kändisarna och vissa hade inte setts på 15 år så det var en del kära återseenden, säger Andreas Johansson, som är redaktör för DI Weekend sedan maj år 2012.

DI Weekend har plockat ihop Icon-grundaren Johan Stael von Holstein, Framfab-grundaren Jonas Birgersson, Spray-grundaren Johan Ihrfelt, Boxmangrundaren Ola Ahlvarsson Cell-grundarna Magdalena Bonde och Christer Sturmark och BOO.com-grundarna Kajsa Leander och Ernst Malmsten, som kanske låg bakom den största kollapsen.

I reportaget diskuterar profilerna, alltifrån vad som hände till, hur livet blev efter år 2000.

Hade Jonas Birgersson sin klassiska fleecetröja på sig?
- Nej, men han hade snickarshorts, säger Andreas Johansson.

DI Weekend trycktes i miljonutgåva för första gången med Madde-intervjun år 2010, och andra gången med Percy Barnevik år 2011.

Samma år som Andreas Johansson tillträdde kördes dock ett jubileumsnummer i och med att DI Weekend fyllde 10 år.

2014 är det återigen dags för ett  miljonnummer som går ut till utvalda hushåll över hela Sverige.
- Det här är en av våra enskilt bästa försäljningsframgångar i DI:s historia. Vi hoppas att fler ska upptäcka vår tidning och nappa på prenumerationserbjudandet, säger Andreas Johansson.

Vad ser du för hot mot ert format? Det talas mycket om papperstidningarnas död i dessa dagar?
- Det finns såklart många utmaningar, men man kan konstatera att det är otroligt att vi gör en printprodukt som är så stark 2014. Vi har ett särskilt tilltal och en stark relation med våra läsarna, säger Andreas Johansson.

När gör ni DI Weekend i två miljoner exemplar?
- Vi håller oss nog till en miljon exemplar än så länge. Det är en svindlande siffra. Staplar man tidningarna på varandra blir det en hög på tre kilometer, säger Andreas Johansson.

Karl-Johan Byttner


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.