Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag29.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Digitala intäkterna står för 10 procent

Publicerad: 3 September 2013, 09:30

Landets tidskrifter drog in 47 miljoner kronor i digitala annonsintäkter under andra kvartalet. Det är en ökning med 6 procent jämfört med samma period i fjol. Siffrorna kommer från en mätning gjord av IRM och Sveriges Tidskrifter.


Ämnen i artikeln:

Sveriges TidskrifterIRM

Trots den snabba digitala omställningen utgör de digitala annonsintäkterna bara 10 procent av tidskrifternas totala intäkter under andra kvartalet. Under motsvarande period ifjol var siffran 8 procent.

– Affärsmodellerna i vår bransch utvecklas snabbt. Det är viktigt att de mätningar som görs ger information om hur intäktsströmmarna utvecklas, säger Kerstin Neld, vd för Sveriges Tidskrifter, i ett pressmeddelande.

Kerstin Neld är nöjd över siffrorna och glad över att det sker en ökning. Hon säger sig inte vara oroad över utvecklingen och att de digitala annonsintäkterna inte är större.

– Tidskrifterna måste finnas där läsarna finns, då följer annonsörerna efter, säger Kerstin Neld till Resumé.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Sveriges TidskrifterIRM

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.