Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag30.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Discoverys galna anakonda-experiment: Ormen smakade bara

Publicerad: 9 December 2014, 08:44

Tv-kanalen Discovery hade annonserat att naturfilmaren Paul Rosolie skulle genomföra ett experiment där han blev uppäten av en anakonda. Men nu visar det sig att ormen bara "smakade lite" på honom.


Ämnen i artikeln:

Discovery

Filmen visades för första gången på Discovery i USA i söndags.

Paul Rosolie och hans medarbetare får leta ett bra tog i Peru-skogarna innan teamet finner en hona på sex meter.

Som Resumé tidigare har rapporterat hade Paul Rosolie satt på sig en specialtillverkad dräkt för att skydda honom när han skulle sväljas av ormen.

Nu visar det sig att det hela inte gick som planerat, enligt Metro.

Ormen visade inget intresse av att svälja honom, utan försöker först ringla undan. Det går dock inget vidare och ormen hamnar i stället i en brottningsmatch med Paul Rosolie, där han tvingas avbryta när anakondan närapå bryter av honom armen.

– Jag kände blodet försvinna från min hand och samtidigt kände jag att armen började böjas, säger Paul Rosolie.

Anakondan öppnar dock sina käkar över hans hjälm en gång under kampen och Paul Rosolie uppger att han hörde ett gurglande och väsande ljud, men det var bara ett kort ögonblick.

Resumé har tidigare rapporterat att Paul Rosolie älskar anakondor och att han är engagerad att bevara arten, men djurvänner ser det hela som ett "smaklöst" jippo.

Den tidigare publicerade trailern till filmen, som nu har haft premiär, avslutades med att Paul Rosolie sade:

"Du måste gå in med huvudet först".

Filmen skulle först heta Eaten Alive enligt trailern, men har nu bytt namn till "Search for the world´s largest anaconda".

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

Discovery

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.