Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag30.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

DN tar samarbetet med Rodeo vidare

Publicerad: 15 Mars 2013, 08:18

I höstas släppte DN sitt första magasin i samarbete med Rodeo. Satsningen nåddes av 62 procent av DN:s läsare och i dag dimper ett nytt magasin ner i DN-läsarnas brevlåda.


Ämnen i artikeln:

Rodeo

Modemagasinet är ett resultat av samarbetet med Rodeo som sedan hösten 2011 medverkat varje vecka i DN Söndag. I höstas gjorde man ett första försök att göra gemensam sak med modebilagan DN Mode.

Enligt DN valde 60 procent av DN-läsarna i Stockholm att ta del av det förra magasinet. Vårens modemagasin motiveras av att samarbetet gynnar både Rodeo och Dagens Nyheter. Modetidningens spets och DN:s breda läsekrets.

– Vi vet att vi har en mycket attraktiv målgrupp för modeaktörer. 62% av våra läsare kan tänka sig att betala mer för snygg design och de står för nära 40% av den totala damklädeskonsumtionen i Stockholm säger Dan Morén, annonsdirektör på Dagens Nyheter i ett pressmeddelande.

De modeaktörer som annonserar når en bred publik i en exklusiv och unik redaktionell miljö.    

– Här hittar många modevarumärken en plats att kommunicera med 540.000 stockholmare  i ett spännande format, fortsätter Dan Morén.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Rodeo

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.