Media
DN tar samarbetet med Rodeo vidare
Publicerad: 15 mars 2013, 08:18
I höstas släppte DN sitt första magasin i samarbete med Rodeo. Satsningen nåddes av 62 procent av DN:s läsare och i dag dimper ett nytt magasin ner i DN-läsarnas brevlåda.
Ämnen i artikeln:
RodeoModemagasinet är ett resultat av samarbetet med Rodeo som sedan hösten 2011 medverkat varje vecka i DN Söndag. I höstas gjorde man ett första försök att göra gemensam sak med modebilagan DN Mode.
Enligt DN valde 60 procent av DN-läsarna i Stockholm att ta del av det förra magasinet. Vårens modemagasin motiveras av att samarbetet gynnar både Rodeo och Dagens Nyheter. Modetidningens spets och DN:s breda läsekrets.
– Vi vet att vi har en mycket attraktiv målgrupp för modeaktörer. 62% av våra läsare kan tänka sig att betala mer för snygg design och de står för nära 40% av den totala damklädeskonsumtionen i Stockholm säger Dan Morén, annonsdirektör på Dagens Nyheter i ett pressmeddelande.
De modeaktörer som annonserar når en bred publik i en exklusiv och unik redaktionell miljö.
– Här hittar många modevarumärken en plats att kommunicera med 540.000 stockholmare i ett spännande format, fortsätter Dan Morén.