Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag08.03.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Doberman biter tillbaka

Publicerad: 24 Maj 2011, 15:27

Förra årets webbyråvinnare Doberman menar att det krävs lite motsträvighet från deras sida om kunden ska bli nöjd. Då blir arbetet som bäst menar vd Lisa Lindström.


Ämnen i artikeln:

KBB 2011

Doberman plockade hem webbyråpriset på KBB förra året.

Hur var 2010?
– Ett ganska utmanande år. Vi hade en bra vår och mot hösten gick vi igenom organisationsförändringar som gjorde att vi kände oss redo för 2011, säger Dobermans vd Lisa Lindström.

Och 2011 känns?
– Det känns helt fantastiskt.

På vilket sätt?
– Vi har fått uppdrag som vi är helt lämpade för. De kommer att göra skillnad.

Ni vann förra året, hur kändes det?
– Helt uppriktigt så är det viktigaste för oss att ligga på topp tre. Om vi är etta eller tvåa är inte riktigt lika viktigt, men det är viktigt att kontinuiteten finns där. Sen är det klart att det alltid är roligt att vinna.

Hur bygger man en bra relation till kunderna?
– Allra viktigast är att leverera. Men sen måste man också vara lite besvärliga för att få ut det bästa.

Ni vill bjuda lite motstånd?
– Absolut. Då fungerar vårt arbete allra bäst. Det bygger tillit.

Mod är viktigt?
– Ja, och det har vi genom vår erfarenhet.

Webbyråutmärkelserna är uppdelade i två kategorier i år. Ni kan bli först att vinna i den nya kategorin
.
– Ja, men där har jag en anmärkning. Nu är kategorierna uppdelade efter ekonomi, men det är viktigare att se vilken typ av tjänster som byråerna erbjuder. Det har funnits tillfällen då aktörer har varit nominerade som vi inte alls känner är konkurrenter.

Fakta

Byrån grundades 1998. Antalet anställda är 39.

Vd är Lisa Lindström.

Byråintäkt 2010: 36,5 miljoner.

Exempelkunder: Apoteket, Dagens Nyheter, PwC, SVT och Sveriges Radio.

Emanuel Videla

Ämnen i artikeln:

KBB 2011

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.