Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Dundersuccén

Publicerad: 12 mars 2010, 09:06

45 000 unika besökare – totalt 90 000 ”spelningar”. Och 8 000 chat-rader under de första sju minuterna. – Jag är helt ”blown away”, interaktiviteten och responsen är det värsta jag varit med om, säger Patrik Sandberg på Nyheter 24 om premiären av webb-tv-programmet ”Bella & Tyra Show” i går kväll.


Ämnen i artikeln:

Nyheter 24

Premiärprogrammet av ”Bella & Tyra Show” överträffade förväntningarna. Foto: Linnea Frank.

”Bella & Tyra Show” med succébloggarna Isabella ”Blondinbella” Löwengrip och Tyra Sjöstedt hade premiär i går kväll. Showen sänds live och visas på blondinbella.se, tyras.se, spotlife.se och nyheter24.se.

Intresset var mycket stort, anstormningen var kraftig. Sajterna blev belastade och Blondinbellas sajt låg nere en stund när mängder av nyfikna besökare ville se premiärprogrammet i går kväll.

–  Det var över 90 000 tittare på live-tittandet (45 000 unika), sedan har vi on demand som ramlar in hela tiden.

–  Och på de första sju minuterna skrevs det 8 000 chat-rader, totalt blev det 14 00 chatrader. Det är helt galet. Vi är fantastiskt nöjda. 90 000 är bland det bästa som uppmätts i Sverige för ett liveprogram på webben, det är mycket mer än vad vi hoppats på, säger Patrik Sandberg till Resume.se.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Nyheter 24

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.