Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Media

Ebay mäter annonsering med Inizio

Publicerad: 25 November 2014, 16:06

E-handlaren Tradera, som ägs av E-bay, har börjat mäta sin annonsering med analysföretaget Inizios produkt Digital Ad Map. – Det är ett stort genombrott för oss att ett av världens största digitala företag vill använda vårt verktyg och vår metod på sina kunder, säger Mikael Larsson, försäljningschef på Inizio.


Ämnen i artikeln:

Mikael LarssonInizio

I mitten på oktober tillträdde Mikael Larsson som försäljningsansvarig på Inizio, med uppgift att sätta Digital Ad Map på kartan. Nu har alltså analysföretaget fått en ny storkund.

– Det här visar att vi ligger helt rätt i vår utveckling. Inom en snar framtid kommer en stor del av denna annonsering att vara helt automatiserad. Vårt verktyg tar sikte på denna utveckling och målet är att skapa produkter som ger trygghet och leveranssäkerhet vid stora reklaminvesteringar, säger Mikael Larsson i en kommentar.

Digital Ad Map ska mäta effekten av digital reklam på varumärkesnivå och isolerar de verkliga effekterna av en kampanj på en eller flera plattformar.

– Produkten ger oss en ny möjlighet att prata med våra annonsörer om mer än CTR med mera. Vi kan nu prata om varumärkeseffekter och det värde som Tradera tillför en kampanj, säger Oskar Söderström, vd på Admore Media som företräder Tradera och Ebay i Sverige, i en kommentar.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se


Ämnen i artikeln:

Mikael LarssonInizio

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.