Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

"Ebba har varit väldigt anonym"

Publicerad: 20 maj 2008, 14:09

Ebba von Sydow gör comeback på Expressen med en egen modesida. Beskedet är inget som får Aftonbladets modeguru Sofi Fahrman att darra. – Det känns inte direkt som att konkurrensen hårdnar genom ett de gör en sida mode. Vår modesatsning är enorm, säger Sofi Fahrman.


Sofi Fahrman.

Ebba von Sydow ska lyfta Expressens modebevakning med sin egna trendsida på torsdagar.

Konkurrenten, Aftonbladets moderedaktör Sofi Fahrman, tar det hela med ro.

– Jag förstår att de vill få in lite mer mode och det är helt rätt att de tar in Ebba, hon har varit väldigt anonym på Veckorevyn och Veckorevyn.com. Jag välkomnar henne tillbaka till kvällspressen, säger Sofi Fahrman.

Innebär det tuffare konkurrens att hon nu ska göra en sida i Expressen?
– Nej, det handlar ju om en sida. Vår modesatsning är enorm. Vi har tidningen Sofis Mode, sju sidor mode i Klick och ett uppslag mode på torsdagar i huvudtidningen.

Har du väntat på att Expressen ska försöka kontra på Sofis Mode?
– Det krävs väldigt mycket resurser för att göra en sådan satsning, än så länge har jag inte hört att något är på gång.

Hur går det för Sofis Mode?
– Det går bra. Vi kommer att vara med i Orvesto (räckviddsmätning) till hösten och det har varit fantastiska siffror på Sofis Mode på nätet med 470 000 unika besökare i veckan.

Ebba von Sydow:

– Jag håller med Sofi om att det här inte konkurrerar med deras modebilaga. Vad Expressen har för strategi när det gäller att bygga en konkurrent till Sofis Mode vet jag inte.

– Jag läser papperstidningen Sofis Mode varje vecka och gillar det, det ska bli intressant att se om den blir lönsam, om de lyckas bygga upp en bra affär runt produkten.

Sofi Fahrman säger att du varit anonym. Känner du det själv?
– Att synas är bara en del av mitt jobb, jag skulle inte stå ut med att bara vara en shoppande skyltdocka. En stor del av min tid ägnar jag åt affären, samarbeten, redaktionell och teknisk utveckling.

Vad säger du om att åter få en bredare publik?
– Det här erbjudandet från Expressen var omöjligt att tacka nej till. Jag ser det också som en möjlighet att marknadsföra Veckorevyn.com, säger Ebba von Sydow.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.