Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Efter ”Fifty shades of grey” – KappAhl släpper webbtidning

Publicerad: 9 december 2013, 15:28

För att ge sina kunder mervärde lanserar KappAhl ett sprillans nytt webbmagasin.


– Vi ville ge våra kunder både inspiration och rolig shopping på en och samma gång. Det var viktigt att innehållet i e-shopen skulle hamna i ett redaktionellt sammanhang för att ge kunderna den ultimata inspirationen och effekten. Den nära relationen till vårt kundklubbsmagasin "Life & Style" gör att man som läsare enkelt kan klicka mellan shopping och inspirerande lifestyle-läsning som till exempel mode, hälsa, skönhet, resor, mat och tips med mera, säger Jens Axelsson, onlinechef  på KappAhl i ett pressmeddelande.


Webbmagasinet har gjorts i samarbete med contentbyrån Make Your Mark. Det är samma byrå som även tagit fram och utvecklat det tryckta modemagasinet "Life & Style", vilket innefattar fyra nummer per år samt kompletterande webbfilmer.

– Eftersom magasinet fått toppresultat med drygt 80 procent nöjda läsare i de undersökningar som KappAhl genomfört ville vi få ut det mesta möjliga av magasinet. Uppdraget bestod i att inte bara leverera en vanlig pdf-lösning utan ta att e-handeln och läsandet till ytterligare en nivå. Helt enkelt göra shoppandet lustfyllt, enkelt och givande! Det här är en lösning som ligger helt rätt i tiden och vi är glada att vi fått möjligheten att genomföra det här tillsammans med KappAhl, säger Mattias Jälmestål, digital chef på Make Your Mark i ett pressmeddelande.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.