Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Media
Publicerad: 15 september 2016, 09:05
Beslutet att ta bort utviken från tidningen fortsätter att vara en framgångssaga för livsstilsmagasinet Playboys försäljning i butik. Under första halvåret har försäljningen gått upp med nära 30 procent. Men samtidigt flyr prenumeranterna.
Herrmagasinet med 63 år på nacken har enligt mätningar från Alliance for Audited Media fått upp lösnummerförsäljningen med 28,4 procent under de första sex månaderna efter nakenstoppet. En orsak är att de fått bredare distributionsmöjligheter med den nya policyn. Lösnummerförsäljningen ligger nu på 47 203.
Men totalt sett har inte det nya innehållet gagnat affären. Lösnummerförsäljningen står bara för 10 procent av intäkterna från läsarna och bland de som föredrar att få Playboy i brevlådan har siffran gått ner med 23,2 procent till 582 765 läsare. Detta visar på magasinets största utmaning: ersätta de gamla prenumeranterna med den nya generationen män. Det rapporterar Fox News.