Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Media
Publicerad: 11 November 2014, 11:45
Magnus Wretbring.
Foto: Mediekompaniet.
Magnus Wretbring är ny marknads- och försäljningsdirektör för UNT-koncernen. Han är taktisk försäljningsdirektör på Mediekompaniet och hanterar försäljningen för 85 lokala mediehus i Sverige.
Resumé kunde igår rapportera att Charlotta Friborg blir ny vd för UNT-koncernen efter Hanna Stjerne som blir ny SVT-vd.
Nu står det också klart att Magnus Wretbring har utsetts till marknads- och försäljningsdirektör.
– Magnus kunnande och starka meriter som försäljningschef kommer att hjälpa till att lyfta UNT ännu mer. Jag är väldigt glad över att kunna välkomna honom hem till Uppsala, säger Hanna Stjärne, avgående vd och chefredaktör för UNT-koncernen i en kommentar.
Magnus Wretbring är taktisk försäljningsdirektör på Mediekompaniet sedan fem år tillbaka.
Han menar att det har varit oerhört "intensiva och roliga år" – hans säljorganisation har vunnit pris som Årets annonsorganisation av TU/Medievärlden år 2013 och har även utsetts till Årets Bästa Printsäljorgansation två år i rad av Sveriges Mediebyråer.
– Att ta steget till ett av landets mest framåtlutade och offensiva mediehus känns naturligt och jag är övertygad om att detta kommer att bli riktigt bra, säger Magnus Wretbring i en kommentar.
Magnus Wretbring har också varit försäljningschef på Dagspress Direkt, men även platschef för Svensk Direktreklam, SDR.
Han även utsetts till Sveriges bästa försäljningschef vid Upsales Awards i Globen i Stockholm.
UNT utsågs till årets bästa dagstidning 2013.
Karl-Johan Byttner