Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Efter vd-beskedet: UNT får ny marknads- och säljchef

Publicerad: 11 november 2014, 11:45

Magnus Wretbring.

Foto: Mediekompaniet.

Magnus Wretbring är ny marknads- och försäljningsdirektör för UNT-koncernen. Han är taktisk försäljningsdirektör på Mediekompaniet och hanterar försäljningen för 85 lokala mediehus i Sverige.


Ämnen i artikeln:

Charlotta FriborgSVTUNT

Resumé kunde igår rapportera att Charlotta Friborg blir ny vd  för UNT-koncernen efter Hanna Stjerne som blir ny SVT-vd.

Nu  står det också klart att Magnus Wretbring har utsetts till marknads-  och försäljningsdirektör.
– Magnus kunnande och starka meriter som  försäljningschef kommer att hjälpa till att lyfta UNT ännu mer. Jag är  väldigt glad över att kunna välkomna honom hem till Uppsala, säger Hanna  Stjärne, avgående vd och chefredaktör för UNT-koncernen i en kommentar.

Magnus Wretbring är taktisk försäljningsdirektör på Mediekompaniet sedan fem år tillbaka.

Han  menar att det har varit oerhört "intensiva och roliga år" – hans säljorganisation har vunnit pris som Årets  annonsorganisation av TU/Medievärlden år 2013 och har även utsetts till  Årets Bästa Printsäljorgansation två år i rad av Sveriges Mediebyråer.

– Att ta steget till ett av landets mest framåtlutade och offensiva  mediehus känns naturligt och jag är övertygad om att detta kommer att  bli riktigt bra, säger Magnus Wretbring i en kommentar.

Magnus   Wretbring har också varit försäljningschef på Dagspress Direkt, men även  platschef för Svensk Direktreklam, SDR.

Han även utsetts till Sveriges  bästa försäljningschef vid Upsales Awards i Globen i Stockholm.

UNT utsågs till årets bästa dagstidning 2013.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

Charlotta FriborgSVTUNT

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.