Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Egmont förvärvar Svensk Golf

Publicerad: 22 april 2015, 07:01

Svenska Golfförbundet säljer sin medieverksamhet till Egmont. I köpet ingår tidningen Svensk Golf, Golfguiden och sajten svenskgolf.se. Egmont tar över verksamheten inklusive de fem anställda från den 4 maj 2015.


Ämnen i artikeln:

Egmont Publishing

Svensk Golf kommer även i   fortsättningen vara tidningen för medlemmar i svenska golfklubbar.

– Vi är glada för att vi lyckats nå en överenskommelse med ett stort förlag   och seriös aktör inom mediebranschen som kan utveckla och fortsätta ge ut   en tidning till Sveriges golfare, säger Svenska Golfförbundets ordförande   Christer Bergfors i ett pressmeddelande.  

Svensk Golf har en utgåva på cirkaa 310 000 exemplar tio gånger om året   en av landets största tidskrifter. I ett samarbetsavtal med Egmont som löper över fem år, så beställer   Svenska Golfförbundet tidningar till golfklubbarnas medlemmar enligt   nuvarande princip med en tidning per hushåll.  

Egmont Publishing ger sedan tidigare ut Golf Digest och under hösten 2015 kommer   Egmont att bilda en ny golfredaktion. Detta sker i samband med att Svenska   Golfförbundets förbundssajt Golf.se lanseras i sin nya form, där Min Golf även i fortsättningen kommer att finnas kvar.

– Detta förvärv är i linje med den del av vår strategi som handlar om att ta   marknadsledande positioner inom ett antal intresseområden och dessutom   förstärker affären vårt digitala erbjudande, säger Per Kjellander, vd för   Egmont Publishing i en kommentar.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Egmont Publishing

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.