Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Egmont satsar på digitala läsarintäkter

Publicerad: 26 januari 2018, 09:59

Johan Taubert, förlagsdirektör på Egmont Publishing.

Egmont Publishing inför en digital prenumerationslösning för sajterna Auto Motor & Sport och Recharge. Fler sajter kommer att införa en liknande modell framöver.


Ämnen i artikeln:

EgmontEgmont TidskrifterEgmont Publishing

Implementeringen av den digitala prenumerationslösningen kommer efter att Egmont genomfört läsarundersökningar och analyserat 6000 tidigare publicerade webbartiklar.

– Det här är en investering i kvalitetsjournalistik och unikt innehåll på webben
som vi nu erbjuder våra många dedikerade läsare. Ambitionen är att vi på sikt
ska införa digitala prenumerationer för fler titlar framöver, säger Johan
Taubert, förlagsdirektör på Egmont Publishing.

De digitala prenumeranterna kommer att få tillgång till exklusiva artiklar, granskningar, tester och reportage, nyhetsbrev, en databas för begagnade bilar samt en nyutvecklad tjänst som ska hjälpa användarna att hitta rätt bil. 30 procent av artiklarna på Auto Motor & Sport och Recharge kommer att kräva en digital prenumeration.

– Läsarna kommer att uppleva stor skillnad och förhoppningsvis tycker de att
tillgången till vår exklusiva journalistik och expertis är väl värd att betala för,
säger Erik Söderholm, ansvarig för Egmonts digitala prenumerationssatsning.

Den tekniska lösningen har tagits fram av Piano Media.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.