Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag05.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Egmont släpper tidning för actionsportare

Publicerad: 12 April 2016, 14:01

Egmonts nya actionsporttidning och Per Kjellander, vd Egmont Publishing.

Foto: Egmont

Intresset för skateboard, parkour och BMX växer i Sverige. Därför lanserar nu Egmont Publishing actionsporttidningen Trix för barn och unga.


Ämnen i artikeln:

MediaEgmont Publishing

Trix utvecklas av Egmont Publishing i Malmö – ett stenkast från Stapelbäddsparken, där hundratals ungdomar samlas varje dag för att åka exempelvis skateboard och kickbike.

– Vi kan springa ner på lunchen och prata direkt med barnen, och få tips om nya trender. Målet är att skapa en tidning som känns aktuell och inspirerande, och det tycker jag att vi har lyckats med, säger Gitte Nørgaard Grytli, redaktionellt ansvarig för Trix, i en kommentar.

I premiärnumret kommer bland annat humorgruppen Rackartygarna och SVT-profilen Alex Hermansson att intervjuas. Egmont kommer satsa på närvaro på bland annat Instagram, Snapchat och Youtube där läsarna kan ta del av innehåll som endast publiceras online.

Första numret av Trix finns nu ute i butik. Ytterligare tre nummer kommer under 2016.

Egmont Publishing i Sverige omsatte 1,1 miljarder kronor under 2015 och har cirka 300 medarbetare. Bland övriga varumärkena finns King, Kalle Anka, Vagabond och Hemmets Journal.

Julia Lundin

Redaktör Resumé Insikt

julia.lundin@resume.se

Ämnen i artikeln:

MediaEgmont Publishing

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.