Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag18.04.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Electrolux kommunikationsboss med på Holmes Report

Publicerad: 8 Januari 2013, 16:27

Foto: Pressbild.

Martin von Arronet, kommunikationsdirektör på Electrolux, finns på med på Holmes Reports lista över 100 Most Influential Corporate Communicators.


Ämnen i artikeln:

Holmes Report

Martin von Arronet hade först en roll som senior kommunikatör inom Electrolux-koncernen och utsågs till kommunikationsdirektör i maj 2012.

– Det känns naturligtvis smickrande, men man måste se det i kontexten av Electrolux som helhet. Vi är ett av de största företagen inom vår bransch och vi är verksamt inom både B2B och B2C. Vi försöker hela tiden vara ett relevant företag där kommunikationen spelar en avgörande roll och jag är en av dem som leder det arbetet, säger Martin von Arronet.

Han fick därmed ansvaret för all intern och extern kommunikation och public affairs.

Martin von Arronet rapporterar också direkt till koncernchefen Keith McLoughlin.

Han har ett tidigare förflutet som chef för Shell Exploration & Production i Sverige. Han har även varit kommunikationschef på Shell i Sverige och talesperson för Royal Dutch Shell.

Han har också arbetet i olika kommunikatörsroller vid bolag som Cybernetics International och Telia. Detsamma gäller Moderata Ungdomsförbundet, Muf.

Holmes Report-kategorin över de 100 mest inflytelserika kommunikatörerna i näringslivet bygger på externa nomineringar samt egna efterforskningar.

Kommunikatörerna värderas utifrån parametrar som deras status inom såväl som utanför organisationen, deras inflytande över de pr-byråer man arbetar med, deras ledarskap, förmågan att hålla budgetramarna och förmågan att tänka utanför boxen.

Holmes Report utser kommunikatörerna utan inbördes rangordning.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

Holmes Report

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.