Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag24.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Elin Klings exklusiva H&M–kollektion

Publicerad: 13 Januari 2011, 09:30

Elin Kling, som är aktuell med ett eget magasin senare i vår, lanserar en kollektion tillsammans med H&M. Det blir första gången klädjätten gör en kollektion tillsammans med en modebloggare.


Ämnen i artikeln:

H&MElin Kling

Elin Kling med H&M. Foto: Peter Gehrke/Adamsky.

– Som en av Sveriges största modeprofiler passar Elin vår  modeintresserade målgrupp väldigt väl, säger Sofia Jegerborn, marknadschef H&M Sverige i en kommentar.   

Kollektionen består av nio plagg och två accessoarer och beskrivs som en en modern och minimalistisk  kollektion med bohemiska influenser. Den lanseras i Sverige den 3 februari och kommer att säljas i 10 butiker i Stockholm, Göteborg, Malmö och Uppsala. 10 % av försäljningspriset skänks till UNICEF.

– Att vara den första som gör denna typ av svenskt samarbete med H&M känns otroligt smickrande och kul. Det har varit väldigt inspirerande att få arbeta så tätt tillsammans med H&M:s designteam och jag är väldigt nöjd med resultatet, säger Elin Kling i en kommentar.

Elin Kling har i mars premiär för sitt egna modemagasin, Style by, hos Bonnier. Kling blir kreativ chef och modechef, Jonna Bergh Wahlström blir chefredaktör

Linus Fremin

Ämnen i artikeln:

H&MElin Kling

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.