Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Elle i iPad-förpackning

Publicerad: 17 januari 2013, 15:47

Nu kommer Elle som iPad-magasin, med rörliga bilder och inbyggda köpmöjligheter i annonserna.


– Att få uppleva Elle på nytt sätt på olika digitala plattformar känns  som ett självklart steg i tidningens utveckling och det är också en  viktig ny service till våra läsare. Vi vet att en  Ipad-version av ELLE är efterfrågad, säger tidningens chefredaktör  Hermine Coyet-Ohlén.

Elle i iPad-version kommer att vara 4 kronor billigare än papperstidningen och säljas i såväl Apples Appstore som direkt på Elles hemsida. Den kommer  också att säljas som 3-månaders prenumeration för 109 kronor.

Den är byggd på Adobes plattform och man har fått teknisk och kreativ hjälp från produktionsbolaget Stopp och innehållet är identiskt med papperstidningen. Men den har också en del extramaterial som bildspel, rörliga animationer och en klick-buy-tjänst.

Klick-buy innebär att läsarna kan köpa produkter direkt i annonserna.

Elle startade i samband med Elle-galan en webb-TV-tjänst på sin sajt och det finns planer på att göra delar av den, tillgänglig i iPad-utgåvan också i framtiden.

– Vi kommer att kontinuerligt utveckla vår iPad-version och lägga till ny funtionalitet kontinuerligt, säger Aller Medias digitala chef Kajsa Medin Hansen. Vi utvärderar även andra varumärken för lansering i iPad.

Krister Berntsson

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.