Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Media
Publicerad: 10 november 2016, 09:19
Elle Travel och Elle:s chefredaktör Cia Jansson.
Foto: Pressbild/Mathias Nordgren
Modetidningen Elle ger sig in i resebranschen. Nu startar de nämligen en specialtidning med fokus på resor.
Printprodukter är inte döda. Det bevisar Elle som idag lanserar nya Elle Travel i butik. Premiärnumret kostar 59 kronor och består av 100 sidor med bland annat trender, resemål, hotell och modeproffsens storstadsadresser.
Målgruppen är enligt Elle alla befintliga läsare, då mode och resor går hand i hand.
– Elles läsare älskar att resa och Elle Travel guidar till livsstilen runt resandet. Med vårt internationella nätverk har vi också tillgång till exklusivt material, som till exempel en resedagbok från Brasilien av Louis Vuittons chefsdesigner Nicolas Ghesquière, Elles chefredaktör Cia Jansson.
Elle Travel blir också en egen del av Elle.se.