Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

En doft av tabloid

Publicerad: 7 september 2010, 06:31

Tabloiddoft eller senaste doftnyheten. Engelska draken The Sun breddar sin medieplattform med parfymen Buzz som beskrivs som buteljerad underhållning.


Ämnen i artikeln:

The Sun

Buzz är skapad av Harrods parfymtillverkare Roja Dove. Den är en mix av inspiration från Sarah-Jessica Parkers lediga stil, Sophia Lorens karisma, Beyonce Knowles attityd och Cheryl Coles girl-next-door charm, enligt pressreleasen.

Mer konkret är doften en blandning av bland annat citrus, jasmin, vanilj och sandalträ.
– Ingredienserna förenas för att skapa känslor av premiärer, debuter och röda mattor, säger en taleskvinna för News International, som ger The Sun, till Brand Republic.

Det här är inte första parfymen för News International. I våras inför fotbolls-vm gjorde sattelit-tv-bolaget BSKyB en doft som var inspirerad av fotboll och Sydafrika.

The Guardian spekulerar nu i om The Suns systertidning News of the World, som nu är inblandad i en telefonavlyssningsskandal, ska ta fram en konkurrerande doft som kallas The Hack.

Billy Andersson

Redaktör magasin

billy.andersson@resume.se

Ämnen i artikeln:

The Sun

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.