Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

”En explosion av klick”

Publicerad: 22 maj 2014, 14:18

Paprikahuset i Hemnet-annonsen.

Foto: Hemnet.

Maria Uggelberg har uppenbarligen haft nytta av sina många år inom marknadsföring. Hennes utannonserade villa på Solsidan har gjort klicksuccé som ”Paprikahuset”. – Jag tyckte att det skulle vara tråkigt med bara en skål citroner, jag ville göra något annat. Och jag gillar paprika, de har en fin form, säger hon till tidningen Mitti.


Hennes villa är mer klickad än Zlatans rosa hus i Malmö. Maria Uggelbergs sexrumsvilla på Solsidan, Saltsjöbaden, för 6,4 miljoner kronor var Sveriges mest klickade fastighet på Hemnet i förra veckan – 81 341 klick, skriver Mitti.

– En av de högsta noteringarna vi haft på Hemnet, säger Staffan Tell, pressansvarig på Hemnet, som konstarerar att det varit en ”explosion av klick”.

Maria Uggelberg, som gjort karriär inom marknadsföring på bolag som Åhléns, Casall och Gant, ville hitta på något lite annorlunda när huset plåtades inför visning.

– Jag tyckte att det skulle vara tråkigt med bara en skål citroner,  jag ville göra något annat. Och jag gillar paprika, de har en fin form, säger hon till Mitti.

Att trissa upp priset var inte det främsta anledningen till paprikainvasionen.

– Det är klart, man vill alltid synas. Men det har inte varit  huvudsyftet. Den som vill ha ett hus vill ha ett hus. Jag tror inte att  jag får fler seriösa spekulanter, men jag vill bjuda på ett gott skratt.  Annars är allt så stajlat.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.