Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

En intim krets – av branschnördar

Publicerad: 3 februari 2011, 12:11

Genom seminariet Stockholm Media Geek vill Sveriges Mediebyråer tillsammans med Dagens Inudstri lyfta fram vikten av konsumentinsikt. Staffan Slörner är vd för Sveriges Mediebyråer. – Det blir bara viktigare och viktigare för företagen att lära känna sina kunder, säger han till Resume.se.


Ämnen i artikeln:

Sveriges Mediebyråer

Staffan Slörner. Foto: Rickard Kilström

Stockholm Media Week är välkänt – nu lanseras även Stockholm Media Geek, ett seminarium för att uppmärksamma vikten av att företag hittar bättre analysverktyg och jobbar mot att bättre förstå sina kunder.

– Jag tror att även företag utanför media- och kommunikationsbranschen kommer inse att man kommer att behöva skaffa sig en ny typ av kompetens. Inom branschen har vi redan ett sådant arbetssätt, med planners och liknande. Därför tror jag att vi kan vara till hjälp, säger Staffan Slörner, vd för Sveriges Mediebyråer.

Han berättar att tanken med seminariet är att det ska hållas intimt och informellt.

– Det är lite det som är grejen med det, att det är litet. Det är egentligen lite av ett test för att se om det fungerar att rikta in sig på ett ämne, på djupet, i en intim krets.

Seminariet Stockholm Media Geek äger rum den 23 februari på biograf Zita i Stockholm.

Christian Ström

Ämnen i artikeln:

Sveriges Mediebyråer

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.