Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag08.03.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

"En kick för byrån"

Publicerad: 25 Maj 2011, 07:09

Karlstadbyrån Markant, en av Reklamutmanarna, har fått en riktig kick av KBB-nomineringen. Nu ser det ljust ut för 2011 efter ett hyfsat 2010.


Ämnen i artikeln:

KBB 2011

Markant.

Hur var 2010?
– Jo tack, hyfsat bra. En klar förbättring jämfört med året innan, men fortfarande en bit ifrån våra bästa år, säger vd Bengt Haffling.

Vad betyder nomineringen till KBB?
– Det känns riktigt roligt och är en kick för byrån. Speciellt roligt att det är just kundernas synpunkter som är avgörande.

Hur känns det inför framtiden?
– Mycket positivt. Vi har många förfrågningar och vi har lämnat flera offerter och förslag senaste tiden. Det är ett positivt tecken. Sen fick vi in en ny, stor kund i förra veckan där vi precis startat arbetet.

Hur bygger man bra relationer till kunderna?
– I grund och botten handlar det naturligtvis om att göra bra jobb som ger önskad effekt hos kunderna. Sen ska man kunna kombinera det affärsmässiga med att ha en personlig, ödmjuk och trevlig relationer till kunder. Det är en fördel om man varit reklamköpare själv, då har man en känsla för hur kunderna upplever det att vara kund på en byrå.

Vad kännetecknar er särskilt?
– Faktiskt att vi lyckats kombinera bra jobb med affärsmässighet och trevliga relationer. Vi har ödmjukhet och lyhördhet som våra nyckelord.

Nu på måndag 30 maj är det dags för KBB-galan som äger rum på Södra Teatern och Södra Bar. Klockan 17 drar det igång och slutar 01.

Fakta

Grundades 1981. 7 personer är anställda på byrån.

Vd är Bengt Haffling.

Senaste byråintäkt (09/10): 3,6 miljoner

Exempel på kunder: Länsförsäkringar Värmland, Sverigehuset, Keycast, Karlstad Golfklubb, Bränslecompaniet och Beautiful Brands.

Emanuel Videla

Ämnen i artikeln:

KBB 2011

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.