Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag08.03.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

"En ny resa varje år"

Publicerad: 19 Maj 2011, 14:39

När resten av branschen jobbade sig uppåt fick Västsveriges aktörer se sig neddragna av bilbranschen. Men för varumärkesbyrån Innovaform, rotade i regionen, börjar ljuset skönjas i tunnelns slut.


Ämnen i artikeln:

KBB 2011

Innovaforms vd Bo Melin.

Vad betydde det när ni vann förra året?
– Det har betytt jättemycket. Internt väcker det stolthet. Och vi märker att kunderna reagerar positivt. Men det är tufft på marknaden och marginalerna är många gånger små och vi är tacksamma för all hjälp vi kan få. Vi märker att kunderna uppskattar när deras leverantör uppmärksammas, säger Bo Melin, vd för Innovaform.

Hur var 2010?
– Vi har fått många nya kunder med spännande uppdrag.  Men den Västsvenska marknaden är beroende av bilindustrin, och det har dragit ner investeringslusten även inom andra branscher märker vi. Det är stor skillnad på Stockholms- och Göteborgsmarknaden. Men nu känns det som det börjat släppa.

Vad karaktäriserar er?
– Vi har hållit på länge och har byggt upp en stor erfarenhet när det gäller identitets- och varumärkesuppdrag och kan lämna goda råd och rekommendationer. Men vi är också ödmjuka inför varje uppdrag. Den inställningen är viktig.

Hur bygger man ett bra förhållande till sina kunder?
– Att visa stort engagemang är viktigt. Likaså att arbeta som ett team med kunden och visa respekt för kundens erfarenhet och kompetens är också vikigt.

Ska ni fira på något särskilt sätt om ni vinner?
– Vi skulle bli otroligt lyckliga men också ödmjuka om vi skulle lyckas vinna igen. Men vi ser det här som en ny resa varje år. Att bli nominerad är första steget och visar att vi är på rätt väg. Och det är viktigt att komma ihåg att RBK, som också är nominerad, är mycket duktiga och gör bra ifrån sig. Men vi hoppas såklart på vinst, det skulle vara fantastiskt roligt.

Fakta

Byrån grundades: 1968.  Antal anställda: 13

VD: Bo Melin.

Senaste byyråintäkt: 12 miljoner.

Exempel på kunder:  GöteborgsOperan, Husqvarna, Blå Stjärnan, Dooria, Sparbanken Syd, Göteborgs Stad.

Emanuel Videla

Ämnen i artikeln:

KBB 2011

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.