Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag09.03.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Eniro portar mediebyrå

Publicerad: 6 Oktober 2010, 15:15

Eniro avbryter nu sitt partnerskap med mediebyrån Maze: – Medierådgivare förväntas agera seriöst och ge den bästa råden till kunderna, säger Richard Wellemets, informationschef på Eniro.


Ämnen i artikeln:

Eniro

truetrue2020-10-10T17:15

Richard Wellemets, informationschef Eniro.

Eniro vill inte i detalj förklara varför man har beslutat att avbryta sam­arbetet med Maze. Men enligt uppgift till Resumé rör det sig om att Maze Media Groups vd, Johan Bollman, vid flera tillfällen har gett kunderna rådet att gå via Maze egna dotterbolag med liknande verksamhet som Eniro i stället för Eniro.

Richard Wellemets, informationschef på Eniro, vill inte kommentera, men ger ändå en fingervisning i den riktningen:
– Vi anser att Maze inte ger seriös rådgivning och därför avslutar vi samarbetet. ­Mazes kunder är välkomna att vända­ sig direkt till oss i stället, säger han
– Har man startat en revolutionerande produkt som kan mäta sig med Eniros produkter är det väl okej att ge kunderna rådet att gå där. Men det anser jag inte att man har och problemet är att kunderna litar på mediebyrån, säger en källa till Resumé.

Johan Bollman säger att  Maze aldrig har haft något partnerskap med Eniro, att Maze inte är kommissionärer, utan endast förmedlare/ombud åt kunderna. Han uppger också att Maze kunder får fakturor direkt från leverantörerna, vilket innebär att det är kunden som är beställare och inte Maze Media Group.
– Vi hoppas och tror självklart att Eniro som stor aktör på marknaden inte hindrar företag att fritt välja rådgivare­ eller ombud, säger Johan Bollman.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

Eniro

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.