Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag12.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Eniro vill bli som ett start-up-bolag

Publicerad: 17 Januari 2014, 07:57

Mattias Wedar, ansvarig för produkt och tjänsteutveckling på Eniro.

Foto: Pressbild.

Eniro tar klivet in i start-up-världen och blir guldsponsor för SUP46, Start-up People of Sweden. Eniro hoppas bland annat bli bättre på att lära sig att leva som ett start-up-bolag genom engagemanget.


Sponsorskapet ska dels visa entreprenörer vad Eniro gör, dels öka den  digitala kompetensen och innovationskraften hos Eniro, enligt Mattias  Wedar, koncernansvarig för övergripande produkt och tjänsteutveckling på  Eniro.

– För att föda in ytterligare innovationskraft till vår  utveckling av våra verksamheter, måste vi arbeta med vår produkt- och  tjänsteutveckling tillsammans med externa partners, säger Mattias Wedar i  en kommentar.
SUP 46 är en mötesplats för entreprenörer, investerare, samarbetspartners och sponsorer inom IT, online och media.

SUP46 har idag runt 30 medlemsföretag i Stockholm.

Mattias Wedar menar att Eniro måste lära sig att leva som ett start-up-bolag och vara öppet när det gäller nya infallsvinklar.

– Vi tror också att start-ups har behov av våra tillgångar i form av data och vår expertis inom sälj, säger Mattias Wedar.

Resumé  har också berättat att Eniro samarbetar med Per Schlingmanns byrå – Per  Schlingmann AB.

Här går arbetet framförallt ut på att ta fram en ny  kommunikationsstrategi.

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.