Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Erik Modigs senaste forskning ska hitta den optimala annonsplaceringen

Publicerad: 21 februari 2022, 12:55

Erik Modig

Ny forskning från Handelshögskolan visar att det går att göra små justeringar för att öka effekten av digitala annonser.
✓ Erik Modig: ”Annan design kan spara uppåt 10-20 miljoner per år”.
✓ Så få tittar på digitala annonserna.
✓ Därför kan kontextuell annonsering bräcka personaliserad.
✓ Oväntade siffrorna som överraskar forskarna.
✓ Därför presterar annonser i sociala medier bättre än sådana i redaktionell miljö.


Ämnen i artikeln:

Erik ModigHandelshögskolanTobiiNyheter

Eyetracking har funnits länge och mycket tyder på att det fortsatt är minst viktigt 2022 i och med att attention – uppmärksamhet av annonser – växer i betydelse. Med svenska

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.