Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag08.03.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

"Ett turbulent 2010"

Publicerad: 27 Maj 2011, 06:43

För varumärkesbyrån RBK var 2010 ingen dans på rosor. Men nu kan de glädjas åt chansen att bli kundens bästa byrå.


Ämnen i artikeln:

KBB 2011RBK

Bland RBK:s kunder hittas exempelvis Pantbanken.

Vad betyder nomineringen för er?
– Otroligt mycket! Vi går ifrån ett turbulent 2010 mot ett lysande 2011 och detta är en av flera
indikationer på att vi har kunderna med oss ombord och att de ser att vi tydligt bidrar till deras affärsnytta, säger vd Mathias Wikström.

Hur var ert 2010?
– Det började som ett riktigt skitår men genom en gemensam kraftsamling och ett par snabba segrar lyckades vi vända det samt skapa extremt goda förutsättningar för 2011. Förundras ibland över hur mycket ett bra gäng kan åstadkomma.

Bland era kunder finns HQ bank. Som varumärkesbyrå, vilka utmaningar har det gett er?
– Dom finns inte längre som kund vilket på många vis är mycket tråkigt, mest för aktieägare och anställda men även för marknaden som tappat en uttrycksfull uppstickare.

Har deras krasch påverkat er på något sätt?
– Nej, vi hade förmånen att får jobba med många begåvade människor och har snabbt fått andra kommunikationsförtroenden.

Silver i KBB förra året. Hade det någon betydelse?
– Absolut! Kul att vara nominerade och ett kvitto på att vi har nöjda kunder.

Vilka utmaningar har ni inför framtiden?
– Framförallt att fortsatt attrahera mycket kompetenta personer.

Fakta

Byrån grundades: 2004.

VD: Mathias Wikström.

Antal anställda: 22.

Byråintäkt: 19 miljoner.

Exempelkunder: Villeroy & Boch Gustavsberg AB, ETG Nordic Holding AB, Baker & MCKenzie, Yasuragi, Fokus,  AB för Varubelåning och Comfort AB.

Emanuel Videla

Ämnen i artikeln:

KBB 2011RBK

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.