Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag05.03.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Eurosport satsar på OS året runt

Publicerad: 28 Juli 2017, 09:26

Eurosport fyller sina kanaler med OS-relaterat material.


Ämnen i artikeln:

EurosportOS i Rio

Ett nytt avtal mellan Discovery Communication och the Olympic Channel markerar inledningen på Eurosports OS-satsning. Kanalen har sedan tidigare säkrat OS-rättigheterna mellan 2018-2024.

Avtalet mellan Discovery och the Olympic Channel innebär att Discovery genom Eurosport och Eurosport Player kommer att erbjuda exklusivt material från samtliga OS mellan Lillehammer 94 och Rio de Janeiro 2016. Eurosport kommer även att stärka sin närvaro i sociala medier genom att bjuda på historiska ögonblick från OS-historien.

- IOK har varit en extremt stark partner under förberedelserna för våra första spel som Home of the Olympics inför PyeongChang 2018. Vi är glada att det nya samarbetet kommer att fördjupa vårt förhållande och utvidga vår olympiska berättelse ytterligare, säger Peter Hutton, CEO Eurosport.

–  Vi är glada att samarbeta med Eurosport för att få publiken närmare den olympiska rörelsen genom en mer personlig upplevelse genom den olympiska kanalen. När vi närmar oss vårt ettårsjubileum med the Olympic Channel är detta nya partnerskap ett viktigt steg eftersom vi fortsätter att växa och expandera plattformen över hela världen med lokala versioner, vilket gör det möjligt för fans att upptäcka, engagera och dela med sig i sportens kraft och spänningen i de olympiska spelen, säger Mark Parkman, general manager of the IOC’s global Olympic Channel.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

EurosportOS i Rio

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.