Media
Eventen lyfter Passion for Business till vinst
Publicerad: 8 augusti 2013, 13:55
Passion for Business – affärstidningen för kvinnor – kämpade länge i motvind. Men för första gången sedan starten 2007 visar nu tidningen vinst på allvar. – Jag är oerhört stolt och glad över tidningen, nätverket, våra duktiga medarbetare och att vi har klarat detta när då oerhört många magasin blöder eller får läggas ner, säger grundaren och vd:n Anna Bråkenhielm.
Ämnen i artikeln:
Anna BråkenhielmMH
Magnus Helander
Anna Bråkenhielm startade tidningen tillsammans med Carina Nunstedt som sedan hoppade av. Trots tuffa tider har produkten nu äntligen nått en ordentlig vinstnivå. Bokslutet för 2013 kommer att visa svarta siffror i form av ”några hundra tusen”, det kan Anna Bråkenhielm meddela redan nu. 2011 och 2012 har det rört sig om några tusenlappar, inklusive koncernbidrag. Dessförinnan var det minussiffror.
Eventsidan har en stor del i framgången.
– Vi har en växande eventverksamhet med trogna nätverksmedlemmar och har övergett en mer traditionell magasinutgivning för att istället, två gånger om året, komma ut med ett tjockt, gediget nummer som snarare drar åt bokhållet. Vi är väldigt glada att de frågor som vi är ganska ensamma om att lyfta idag i den utsträckning vi gör har visat sig beröra såväl privatpersoner som företag, säger förlagschefen Sophie Boltenstern.
Under 2013 har Passion for Business samarbetat med bland andra TCO, Tele 2 och Skanska. Gäster på eventen har varit Börje Ekholm, Birgitta Ohlsson, Elisabeth Thand Ringqvist, Fredrik Reinfeldt med flera.
Men Anna Bråkenhielm betonar att hon aldrig tänkte på pengar när hon frog igång Passion for Business. Drivkraften har i stället varit att lyfta fram, inspirera och förbättra klimatet för affärskvinnor.